Thursday, July 31, 2008

Uitstellen



‘Lekker doen waar ik zin heb’ is vandaag mijn motto. Er was maar 1 ding wat moest en dat was boodschappen doen. Vanmorgen lekker lang blijven liggen en daarna televisie kijken. Al snel was ik daar zat van en ben ik mijn Nintendo DS gaan terroriseren. Maar goed, dat ging me ook vervelen. Vervolgens was mijn laptop aan de beurt, maar nog steeds moesten er boodschappen gedaan worden.

Uitstellen is echt een talent van mij. Waar slimme mensen gelijk beginnen met boodschappen doen om er maar mee klaar te zijn, ga ik de hele dag denken dat ik het later ook nog wel kan doen. Onder het mom van: ‘Komt het vandaag niet, dan komt het morgen wel.’ Hoeveel excuses een mens wel niet kan bedenken om het niet gelijk te doen. Vandaag was mijn grootste excuus de warmte. Zo van: ‘Ja, het is nu te warm, later op de dag is het wat koeler.’ Zit wel wat in, maar als het niet warm is verzin ik wel een ander excuus.

Het gaat allemaal om zelfdiscipline en daar ontbreekt het me wel eens aan. Zou goed voor me zijn om altijd een motivator bij me te hebben. Vanmiddag om 17.00u heb ik mezelf dan uiteindelijk gemotiveerd en de boodschappen gedaan. Was geen pretje, want het was veel te warm voor een fietstochtje. Maar hoe lekker is het dan dat ik alles weer achter de rug heb en dan echt lekker kan doen waar ik zin in heb.

2 comments:

Smitsky said...

Bij mij is het dus andersom, ik kan pas gaan zitten als ik alles gedaan heb (wat er gedaan meot worden). Lastiger is het als je een ega hebt die meestal de dingen uitstelt.... Voor het evenwicht, denk ik maar zo.

Tummetje said...

Ach en de AH is toch open tot 22.00 uur.

Maar ik ben net zoals smitsky. Eerst alles doen en dan pas zitten.