Monday, July 14, 2008

Monopoly


Afgelopen weekend ben ik in Leek geweest. Even uitrusten, want dan nemen mijn ouders wat dingen uit mijn handen. Ik begin me al als echte student te gedragen, want ik kom met mijn was aan. Gelukkig doen ze dat graag voor me. Het was wel gezellig, want mijn broer is ook net teruggekomen van vakantie. Aangezien er toch eigenlijk weinig leuke tv is in de zomer, had mijn moeder bedacht om Monopoly te spelen met zijn vieren. Ik ben altijd wel in voor een spelletje en zelfs mijn vader had wel zin (die is over het algemeen niet zo van de spelletjes).


Alleen was toen de vraag of we nog wel een Monopoly spel hadden. Toen kwam mijn broertje met zijn in 1998 gekregen WK Monopoly spel aanzetten. We hebben dus niet de bekende Nederlandse straten veroverd, maar voetballanden. Het waren alle landen die in 1998 in de top 22 stonden van de FIFA. We speelden geen Algemeen Fonds en Kans, maar Uit en Thuis. De huizen en hotels waren tribunes en stadions geworden. Verder waren de stations stadions geworden in Frankrijk (aangezien het WK 98 in Frankrijk werd gehouden).


Ik vond het best leuk om een keer op een andere manier te spelen. Eigenlijk denk ik dat ik vanaf nu nooit meer met het ‚normale’ Monopoly spel speel. Vorig jaar speelden we constant met mijn reiseditie en dat heb ik echt geen van die keren gewonnen. Nu speelden we twee tegen twee en mijn moeder en ik wonnen. Dus er zijn 2 opties. Of WK Monopoly brengt mij geluk of ik had gewoon een goede partner. In ieder geval laat ik de reiseditie voorlopig maar in mijn kast als iemand Monopoly met mij wil spelen. ;)

1 comment:

The world according to El said...

Altijd leuk om een spelletje te doen. Wij hebben de hele zondag gekaard, ook zo gezellig