Wednesday, July 23, 2008

Stopwoordjes


De 1 heeft er meer last van dan de ander, maar stopwoordjes zijn zowel grappig, herkenbaar als irritant tegelijk. De eerste paar keer is het best leuk om iemand een bepaald woord te horen zeggen, het maakt diegene vaak uniek en herkenbaar, maar op den duur gaan ze irriteren. Er zijn mensen om me heen die pikken stopwoordjes heel snel op op hun werk, op school of nog ergens anders. Vervolgens heb ik ook de neiging om dat dan weer over te nemen.

Op het moment ben ik volgens mij mijn eigen stopwoordje aan het ontwikkelen, namelijk ‚Life sucks’. Als iemand bijvoorbeeld vertelt dat hij last van zijn been heeft, dan vertel ik eerst dat ik het heel vervelend vind en dan vervolg ik: „tja, life sucks“. Het moet haast heel irritant zijn voor de verteller, maar het is voor mezelf wel goed. Op het moment dat ik dat zeg gooi ik alles van me af. Het is mijn manier om even gelijk te ontstressen. Normaal zuig ik namelijk altijd zulke verhalen op en zit ik er vervolgens mee.

Dus naast dat stopwoordjes grappig, herkenbaar en irritant kunnen zijn, kunnen ze ook bevrijdend zijn. Had ik nog nooit zo gezien…

3 comments:

Smitsky said...

Ja, ik heb er ook meerdere...

Pçies is er 1.. maar die is volgens mij niet vervelend. Denk ik..heb er nog niet iemand over gehoord ;)

Sanne Scholte said...

handig zo'n stopwoordje ;-)

Smitsky said...

Pçies ;)