Tuesday, July 22, 2008

Aan het denken gezet


Ken je van die momenten dat je wilde dat je niet kon denken? Het is bewezen dat vrouwen altijd denken en mannen ook gewoon niet kunnen denken. Hoe vaak vraagt de vrouw aan haar man: „Waar denk je aan?“ En dan zegt de man: „Ik denk helemaal niets.“ Vrouwen begrijpen daar helemaal niets van. Hoe kun je nou aan niets denken?

Bij mij werkt het ook zoals bij elke vrouw. Ik denk altijd. Ik kan me de tijd niet herinneren dat ik niet heb nagedacht. En daar ligt misschien wel net het probleem, ik denk teveel. Dat stoort me mateloos, ik zou willen dat ik mijn denkmachine uit kon zetten, maar dat lukt gewoon niet. Het lijkt me zo makkelijk om ook niet te denken. Mannen, hoe doen jullie dat toch?

Op dit moment heeft iemand me ook aan het denken gezet. Iemand zei hardop wat ik niet wilde weten en weg probeerde te stoppen, omdat sommige dingen te ingewikkeld zijn om over na te denken. Dus had ik een truc bedacht om het uit mijn hoofd te bannen. Soms kwam het wel weer boven, maar dan drukte ik het snel weer weg.

Maar ja, zodra iemand anders hardop zegt tegen mij wat ik wilde verdringen, dan gaat die machine weer werken. Want nu is het reeël geworden, iemand heeft het hardop gezegd. Dus nu probeer ik mezelf uit te zetten, maar dat lukt nog niet van harte.

2 comments:

Smitsky said...

Waar denk je aan dan?

Anonymous said...

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar....die middag heb ik jou tenslotte nog gesproken :-D Heb ik je toevallig aan het denken gezet? Ik hoop toch wel positief....Liefs Lin