Friday, July 25, 2008

Verificatie van mijn vooropleiding


Het gaat nog allemaal niet zo makkelijk met het aanmelden voor de opleiding Logopedie. Tegenwoordig gaat dit via Studielink.nl. Daar moet je je in schrijven en aangeven wat voor opleiding je wilt gaan doen. Deze website neemt dan weer contact op met de betreffende hogeschool. Inmiddels ben ik informeel wel toegelaten, maar officieel is het nog niet bevestigd.

Al maanden geleden ben ik me langzaam gaan verdiepen in studiemogelijkheden. Ik wilde eerst nog aan een deeltijd opleiding, maar Logopedie trok me erg veel en dan mag je gewoon voltijd studeren. Het heeft me wel wat tijd gekost om aan dat idee te wennen. Want shit, hoe ga ik dat doen? In die tijd ben ik ook bij 2 hogescholen langs geweest, het Windesheim in Zwolle en de Hanzehogeschool in Groningen. Ik was gelijk helemaal enthousiast en heb toen alles in gang gezet.

Na wat conversatie over en weer met de hogeschool werd het me duidelijk dat ik gewoon toegelaten kon worden in het 2e jaar, omdat ik mijn propedeuse had. Wel moest ik dan een kopie van mijn propedeuse opsturen naar de examencommissie Logopedie van de Hanzehogeschool. Na een paar weken kreeg ik bericht dat ik was toegelaten. Weer een paar weken later bleek dat ik ook geen screening hoefde te doen. Dat is alleen bij eerstejaars verplicht.

Nu ben ik dus alle fases door en ben ik toegelaten, alleen is dat nog steeds niet zichtbaar in mijn profiel op Studielink. Dus vanmorgen zit ik nog tegen mijn moeder te vertellen dat het allemaal nog niet heel hard opschiet en dat ik rond half augustus er maar eens achteraan moet. Vijf minuten later start ik mijn laptop op en ja hoor, mail van de Hanzehogeschool. Of ik even mijn propedeuse op wilde sturen, want ze moesten mijn gegevens verifiëren.

Een uitgebreide mailconversatie later bleef de conclusie dat ik mijn propedeuse moest opsturen (dat had ik toch al eerder gedaan?). Inmiddels is de kopie al onderweg. Alleen snap ik nu nog niet waarom dat dus 2 keer moet. Dat is toch raar? Binnenkort zal ik dus hopelijk echt gaan horen wanneer ik voor het eerst mag komen. Ik hoop het echt.

En o ja, het lijkt erop dat mijn hypotheek nu toch echt geregeld gaat worden, weer een last minder!

1 comment:

Sanne Scholte said...

Wat een papierwerk allemaal weer he, maar het is voor een goed doel.

Alvast gefeliciteerd met je toelating!

Ik hoop dat je het in Groningen beter naar je zin krijgt dan in Zwolle...