Tuesday, July 29, 2008

Meest verrassende versierpoging


Ik had vandaag met iemand een gesprek over versieren en toen zat ik na te denken over situaties die ik heb meegemaakt. Want ik heb wel wat originele en minder originele versierpogingen voorbij zien komen! Soms zijn ze hilarisch, andere pogingen zijn ronduit vleiend. Iedereen vindt het natuurlijk heerlijk om aandacht te krijgen. Of zijn er mensen die het tegendeel beweren?

Er zijn maar weinig momenten in het leven dat ik sprakeloos ben geweest. Eén keer wist een man dat voor elkaar te krijgen tijdens een versierpoging. Ik was op een feestje, erg gezellig, maar ik kende weinig mensen. Vervolgens komt er een man op me af die tegen me zegt: „Ja, ik ben er uit. Jij wordt mijn vriendin!“ Door de enorme directheid en bravoure van deze persoon was ik even volledig van slag. Al snel herstelde ik me en kwam met de reactie: „O ja? En dat bepaal jij?“ Hij zei doodleuk dat hij dat inderdaad bepaalde en vervolgens wist ik weer even niets te zeggen. Het gesprek liep daarna gewoon normaal verder, maar het ijs was zeker gebroken.

Uiteindelijk was het niet echt relatie materiaal, maar zijn versierpoging zal ik nooit vergeten. Het gaat er duidelijk niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt. Heeft iemand ook zo’n leuke versierpoging meegemaakt?

No comments: