Tuesday, July 15, 2008

Hypotheek regelen


Het is inmiddels alweer 5 jaar geleden dat ik in dit huis ben gaan wonen en aangezien ik mijn hypotheek voor 5 jaar vast had staan, werd het hoog tijd om weer een hypotheek te regelen. Heel ongunstig op het moment, want de rente is alleen maar aan het stijgen. Tja, je kan moeilijk niet meer betalen voor je huis, ik denk niet dat dat op prijs wordt gesteld. We zijn dus al maanden bezig om dit voor elkaar te krijgen voor ik ga studeren, want op dat moment je hypotheek afsluiten is echt ongunstig.


Uiteindelijk is de hele hypotheek-aanvraag rond gekomen. Nu moest mijn huis een tijdje terug getaxeerd worden en hadden ze mijn huis in waarde lager ingeschat dan in de aanvraag stond. Tja, niet handig en na onderhandelen met de taxateur kwamen we er nog niet uit. Vandaag is er een andere taxateur gekomen en ik heb het gevoel dat het nu eindelijk goed komt. Wat een opluchting!

4 comments:

Sanne Scholte said...

5 jaar alweer, jeetje wat gaat de tijd hard. Komt vast op z'n pootjes terecht, wel een gezeur even met een taxatie en hypotheek maar dan kan je er weer een tijd tegenaan!

AngelM said...

Hey bedankt voor je linkje naar Musical.blog.nl hiernaast! Altijd leuk om te weten dat er trouwe bezoekers zijn. Ken je Shoppen.blog.nl ook al?

daydreamer said...

Graag gedaan, Angel! Ik ben inderdaad groot fan van je blog. Ik ga shoppen.blog.nl gelijk even toevoegen aan de links. Je krijgt zo vast wat extra bezoekers!

The world according to El said...

Wat een gedoe dat oversluiten, wij hebben het 2 jaar geleden gedaan en toen was het nog redelijk gunstig maar zelfs toen vond ik het een hoop werk en gezoek