Friday, July 11, 2008

Verzamelwoede



Waarschijnlijk niet iets wat iedereen herkent, maar ik heb er vreselijk veel last van. Als ik 2 dingen van iets heb, wil ik de hele serie. Ik probeer me te beheersen, maar dat is best lastig soms. Zo heb ik heel veel soorten thee, heel veel (orignele) cd’s, heel veel (originele) dvd’s, heel veel make-up, heel veel strips, heel veel series boeken en ga zo maar door. Als ik eenmaal 1 ding heb, wil ik het allemaal.

Een aantal voorbeelden:
1) Toen ik in Amerika was zag ik in de Disney winkel een Greatest Disney Hits cd. Leuk, dacht ik, die moet ik hebben. Alleen bleken ze 3 versies te hebben. Welke koop je dan? Alle drie dus.
2) Ik kreeg vorig jaar van mijn broer 2 mokken uit de Afrika-serie van C1000. Tja, daar waren dus 4 kleuren van. Dus inmiddels staan er 4 verschillende kleuren Afrika-mokken in mijn kast.
3) Recent hadden we de actie van de Lucky Loeki’s tijdens het EK. Best lastig om er 1 te kiezen, dus dan maar alle versies.

Dit zijn dus maar een paar voorbeelden, maar zo heb ik van heel veel dingen een hele serie. En anders probeer ik het wel voor elkaar te krijgen. Ik probeer nog steeds mijn verzameling compleet te krijgen van alle soorten thee, Baantjer-boeken, Suske en Wiske-strips, Disney dvd’s, enz…

Zijn er meer mensen die deze afwijking hebben?

3 comments:

On the Run said...

yep, found one!

Simone said...

ik zou het vaak wel willen, maar vind het dan toch wel erg veel geld en ik ben natuurlijk er verstandig :), maar wel handig veel films kunnen we wel bij jouw lenen :p

ik heb het wel met musicals, wil het liefst alles zien, zucht was het maar gratis.

The world according to El said...

Nee ik ken dat niet, ik ben meer van het weggooien, als ik er maar 1 of 2 heb en er is een serie van dan gooi ik na een tijdje deze gewoon weg