Monday, July 14, 2008

Geen internetverbinding


Hoe irritant is het als je internetverbinding het niet doet. De laatste weken merk ik dat mijn internetverbinding soms niet werkt, terwijl ik nooit problemen heb gehad. Dit is het geval sinds mijn oude vertrouwde @home is samen gaan werken met andere internetproviders en veranderd is in Ziggo (echt, wie heeft die naam bedacht :S). Meestal werkt die wel, maar dan ineens niet. Dan rommel ik een beetje met mijn modem/router en dan doet hij het wel weer. Of drastischer, ik zet de pc uit en probeer het de volgende dag weer.


Nu zijn mijn ouders overgestapt van Xs4all naar Telfort en dat schijnt ook niet gemakkelijk te kunnen. Zaterdag was er geen internet. Mijn moeder, die doorgaans wel verstand van computers heeft, kon ook niet vinden waar het probleem zat.


Ik probeer meestal mijn ergernis snel weg te stoppen. Alleen laatst vond ik toch echt dat ik internet nodig had. Ik moest een stukje schrijven over iemand en dat wilde ik opleuken met allemaal dingen die ik op het internet zou zoeken. Maar verdorie, het internet doet het niet. Even raakte ik in paniek, maar al snel vond ik andere oplossingen. Heel creatief wordt een mens als die buiten de gewone weg moet gaan zoeken. Ook wilde ik even een betaling doen, maar internetbankieren ging ook niet. Uiteindelijk heeft zich dat ook opgelost. Zoals mijn moeder altijd zegt: Voor alles is een oplossing.


Maar op zulke momenten realiseer ik me wel wat voor vlucht de nieuwe media heeft genomen. Wij wanen ons verloren wanneer we geen mobiele telefoon bij ons hebben of ons internet werkt niet. Dan probeer ik me te bedenken dat ik me 10 jaar geleden ook prima redde zonder al die middelen. Want het is toch van de gekke dat we apparaten zo’n leidende rol laten spelen in ons leven?

1 comment:

The world according to El said...

Ik heb ook Ziggo (bbbrrrr inderdaad die naam) en ook al een keer problemen gehad. Nu is overstappen ook een crime dus ik laat het voorlopig maar zo, maar het moet niet te gek worden :-(