Friday, August 1, 2008

Reislust


Reizen is echt iets waar ik nu naar kan verlangen. Ik was nooit echt het reislustige type, maar sinds ik naar Ghana ben geweest heb ik het virus wel te pakken. Het afgelopen jaar kon ik helaas weinig door de ziekte van Pfeiffer. In Ghana hebben we heel veel gepraat over andere landen en andere culturen, dat was echt zo interessant. Maar sinds die tijd heb ik een hoop landen op mijn verlanglijstje gezet.

Met reizen bedoel ik dus ook niet in alle luxe hotels zitten. Gewoon lekker in je tentje of in een gasthuis of in een kleine bed & breakfast. Midden tussen de gewone wereld waar je nieuwe dingen kunt leren, nieuwe mensen kunt ontmoeten en even je omgeving achter je kunt laten. Wel zou ik niet zo snel alleen gaan, maar dat heeft tegenwoordig meer met veiligheid dan met angst te maken. Helaas zit het er voorlopig niet in, want mijn geld zal naar mijn studie gaan, maar misschien kan ik iets opzij zetten. Dan kan ik binnenkort weer ergens naartoe reizen. Because there’s so much more to explore out there!

1 comment:

Sanne Scholte said...

Heerlijk om te gaan reizen... het is toch altijd weer interessant,leerzaam en vooral mooi en leuk om andere werelden, mensen en culturen te leren kennen!