Monday, August 4, 2008

Topless zonnen is uit


Ik las net een artikel over het feit dat aan de stranden van Saint-Tropez steeds minder vrouwen topless lopen. De bikini of zelfs het badpak zijn weer helemaal in. De minirok kan ook niet meer. Vrouwen willen steeds meer bedekt zijn op hun lichaam. Dit schijnt 2 oorzaken te hebben:
1) De angst voor huidkanker is toegenomen.
2) Er begint weer een meer conservatievere wind te waaien.

Is dat erg? Ik vind van niet. Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat zij doet, maar ik vind het gewoon niet zo mooi. Wanneer ik op het strand ben, kijk ik graag een beetje rond (wie niet?). Dan vind ik het totaal niet charmant als ik een paar borsten los zie hangen. Maar goed nogmaals, uiteindelijk is het je eigen keuze.

Van mij mag iedereen zijn ‘private parts’ bedekken. Vaak hoor ik het argument dat mannen toch ook ‘topless’ zijn op het strand. Natuurlijk moeten man en vrouw gelijkwaardig worden behandeld, maar qua lichaam (en in nog een heleboel dingen) zijn we gewoon anders. En daarnaast, er moet toch wat te raden over blijven?

2 comments:

Tummetje said...

Ik ben het helemaal met je eens!!!

Smitsky said...

De tijd van "laat maar zien" is voorbij...tenminste voor mij (ahum)..