Tuesday, August 12, 2008

Nachttelevisie moet beter


Het is niet te geloven, waarom blijft het me irriteren? Als ik ’s nachts thuis kom na een avondje werken vind ik niets lekkerder dan op de bank neer te ploffen en mijn tv aan te zetten. Maar elke keer word ik weer teleurgesteld door het aanbod op tv! Niet dat ik verwacht dat het beter wordt, maar toch trap ik er elke keer weer in wanneer ik begin te zappen.

Wat is mijn grote irritatie? De bevallige dames die je op alle commerciële zenders voorbij ziet komen. Ja, ik snap wel dat er een hoop geld verdiend wordt met deze business en daarnaast is ’s nachts de kans klein dat onze kleintjes er naar kijken. Ik wil er ook niet naar kijken, maar dat is praktisch onmogelijk. Vind het prima dat er mannen (en misschien ook wel vrouwen) zijn die dat ongelofelijk interessant vinden, maar ik hoef het niet te zien. Kan de RTL groep niet gewoon op 1 zender die dames uitzenden en op de andere zenders herhalingen van programma’s, series, nieuws? Hetzelfde geldt voor het SBS concern. Dat is nu iets waar ik behoefte aan heb. Of anders misschien het ouderwetse testbeeld weer op de tv lanceren? Die mis ik zo.

Ik weet dat de ChristenUnie het voorstel had gedaan om dit soort tv van de zender te halen. Nog nooit was ik het zo eens met de CU als met dit voorstel. Ik denk niet dat mijn verhaal veel uithaalt, maar mocht iemand het lezen die er ook wat aan veranderen wil, laat het me please weten. Misschien kunnen we een actie houden! ;)

1 comment:

Anonymous said...

Een actie ertegen is wel een idee, maar of we er ver mee komen?
Die bevallingprogramma's mogen van mij ook wel van de tv af, het lokt mij niet naar het scherm toe in elk geval..