Thursday, August 7, 2008

De keuzes die je maakt


Ik ben zeer fan van de teksten en muziek van Van Dik Hout, heel vaak weten ze bij mij precies de goede snaar te raken voornamelijk door hun doordachte teksten. Dit is ook zo’n pareltje (ik heb hem iets ingekort) die wel past in deze fase van mijn leven:

De keuzes die je maakt zullen altijd blijven staan
Soms zijn ze doordacht en soms kun je er blindelings voor gaan.
Soms kies je de langste weg soms vind je 'm naast de deur,
Soms heb je te ver gezocht maar het antwoord schijnt in al zijn kleur.

Het is voor altijd blijven of voor altijd ervandoor
Als kracht wint van twijfel dan volgen we het juiste spoor.
Het is niet altijd raak soms zit je er goed naast
Soms heb je zo goed gekozen dat het je nog steeds verbaast.

En de deuren die je sluit zullen nooit meer opengaan
Smijt ze maar dicht, om vastbesloten door te gaan
Want het is voor altijd zwijgen, of voor altijd aan het woord
Wees niet bang om te verliezen, het leven wacht en dat gaat voort.

Het is okee als je soms de fout ingaat
Vergeet niet dat de keuzes die je maakt
De juiste zijn want je hebt ze zelf gemaakt.
Te gek, die tekst. Het verwoordt precies hoe het met keuzes maken werkt. Ik heb me altijd heel druk gemaakt of ik wel de juiste keuzes gemaakt heb in het verleden. Maar heel vaak denk ik dan aan het feit dat ik op dat moment besloot dat dat de juiste keuze was. Dat los proberen te laten was erg lastig. Follow your instinct! En als dat niet goed uitpakt, life sucks.

Natuurlijk, ik weet het, ik klink wel heel stoer, maar het blijft lastig om keuzes te maken, ik wil geen fouten maken. Maar zoals het lied al zegt: Vergeet niet dat de keuzes die je maakt de juiste zijn, want je hebt ze zelf gemaakt. En zo is het.

4 comments:

Anonymous said...

Keuze's die je in het verleden hebt gemaakt, zijn vaak niet meer terug te draaien.
Ermee leren omgaan, dat is het volgende..

Smitsky said...

Een dosis gezond verstand maakt een hoop goed. En van je fouten leer je, om even op de filosofische toer door te gaan.. ;)

The world according to El said...

Ik denk dat jij een heel goede keuze hebt gemaakt en dat deze weg alleen maar gaat leiden naar meer geluk

Sanne Scholte said...

pff heavy shit en oh zo toepasselijk op dit moment...