Friday, August 8, 2008

08-08-08



Het schijnt vandaag een speciale dag te zijn, het is 08-08-08. Het lijkt wel alsof deze dag nog specialer moet zijn dan al die andere dagen met dezelfde getallen. En eigenlijk weet ik niet zo goed waarom. It’s just an ordinary day for me. Een paar weken geleden zei iemand tegen mij dat ik waarschijnlijk wel iets bijzonders zou voelen vandaag, omdat ik een gevoelig mens ben. Vandaag schijnt namelijk in teken te hebben gestaan van de Leeuw. Maar eerlijk gezegd heb ik me niet anders gevoeld dan gisteren. Het enige bijzondere wat vandaag is gebeurd is het tekenen van de papieren voor mijn huis bij de notaris. Alles is nu eindelijk rond!

Wat wel bijzonder was aan de datum 08-08-08:
- De Olympische Spelen werden geopend om 20.08. Tja, Chinese precisie.
- We zijn 1400 getrouwde stelletjes rijker.
- Alle kinderen die 8 jaar oud worden vandaag.
- Een treinongeluk met 6 doden in Tsjechie.
- Georgie en Rusland in conflict over Zuid-Ossetie.
- Autobom in Irak veroorzaakt 21 doden.

Verder nog wat onnodige weetjes over het getal 8:
  • Het atoomnummer van zuurstof.
  • Een spin heeft 8 poten.
  • Een byte bestaat uit 8 bits.
  • Een Acht is een snelle wedstrijdroeiboot.
  • Acht is een dorp in het noorden van Eindhoven.
  • Acht is een ander woord voor opletten. (bijv. Geef acht)

Tja, dat is alles wat ik weet over de bijzonderheid van de 8. Mijn geluksgetal blijft toch 9 (heeft me veel geluk gebracht in het verleden) en anders zou het 7 worden. We hebben niet voor niks 7 dagen? 7 dwergen? 7 chakra's? 7 hoofdzonden? 7 wereldwonderen? 007? :P

2 comments:

Sanne Scholte said...

Gefeliciteerd met de ondertekening!

Tja it's just an ordinary day :p

Smitsky said...

Zal ik je vertellen...mijn echter geboortedag is 08-08, maar mijn Pa vergiste zich een dagje. Sinds ik het weet heb ik twee geluksnummers, 7 én 8..