Thursday, November 20, 2008

Wees lief voor jezelf!


Hoe vaak heb ik deze opmerking al gemaakt deze week? Het is een beetje mijn slogan van de week geworden. Ik heb tegen heel veel mensen gezegd dat ze goed voor zichzelf moesten zorgen. Oftewel, zorg dat je jezelf verwend of tijd neemt om leuke dingen te doen. Maar wat wil nu het geval? Ik kom gisteren bij de masseuse en we praten vaak tijdens de behandeling. Wat denk je dat ze zegt? „Zorg eens wat beter voor jezelf. Je bent alleen maar bezig om voor anderen te zorgen, maar je mag ook wel wat aandacht aan jezelf besteden. Voor jezelf ben je heel streng, maar als anderen hetzelfde doen, dan maakt het niets uit.“ Dus heb ik moeten beloven dat ik niet gelijk geirriteerd word op mezelf als ik iets verkeerd doe. Wordt nog een moeilijke opgave. Maar het blijft toch grappig dat je het altijd goed voor anderen weet, maar dat zelf niet weet toe te passen.

No comments: