Friday, November 21, 2008

Bus gammel


Wat een lol gisteren! Ik reed terug met de bus van Groningen naar Emmeloord, maar de bus had bij het optrekken nogal een schokkerig effect. Dan zat je in je stoel mee te shaken. Ik hoorde de buschauffeur op een gegeven moment al mopperen dat het een rotbus was. Vlakbij de rotonde van Joure zit de buschauffeur ineens uit zijn raampje te ropen. Ik kon alleen niet precies zien wat er gebeurde, maar het is een beetje vreemd dit op de snelweg te doen. Bij de rotonde van Joure is een bushalte, dus de bus werd aan de kant gezet. De buschauffeur stapt uit de bus en vervolgens staat hij met een andere man te praten. Ik was intussen erg nieuwsgierig geworden naar wat er aan de hand was. Toen we weer verder reden nam de buschauffeur contact op met de centrale. Bleek dat er een plaat van de bus was afgevallen van ongeveer 1 bij 1 meter. Nu lag die plaat op de snelweg en hadden andere bestuurders daar last van. Ik begreep dat het nogal schrikken was voor de achterliggende bestuurders. De buschauffeur had dus niks in de gaten gehad en vroeg of iemand kon checken of die plaat al . Ik heb hier wel heel hard om moeten lachen. Wel sneu voor de mensen die geschrokken zijn van deze plaat...

No comments: