Thursday, November 27, 2008

Huh, praat jij zo?


Vanmorgen zit ik in de bus en elke donderdag heb ik dezelfde bus vanuit Leek. Je ziet dus op een gegeven moment ook altijd dezelfde mensen in de bus. Zo stappen er altijd een studentikoze jongen en een man van een jaar of 60. Altijd zijn ze samen en gaan ze bij elkaar zitten. Vaak vraag ik me af wat die 2 mensen met elkaar te maken hebben.

Maar nog nooit had ik die jongen horen praten. Nu dus wel en ik was een beetje verrast. Ik heb altijd in mijn hoofd een voorstelling van hoe iemands stem klinkt en soms is dat zo anders als je de stem werkelijk hoort. Deze jongen had echt een hele vreemde stem en totaal niet kloppend met zijn voorkomen.

Ik weet dat ik dat wel eens eerder heb gehad. Ik kan me herinneren dat ik een ontzettend mooie man zag, totdat hij zijn mond open deed. Er kwam toch een boers accent uit. Jammer hoor, stemklank is zeker belangrijk bij een persoon.

1 comment:

Blondie Power said...

zucht..
wat is er mis met een boers accent??