Friday, November 7, 2008

High tea

Net terug van een heerlijk middagje. Samen met een vriendin ben ik op high tea geweest. Dit was echt heel leuk. Mijn vriendin had een bon voor 2 voor de prijs voor 1. En als het op thee drinken aankomt, ben ik een expert. Dus ze had helemaal gelijk dat ze mij uitnodigde. ;)

De high tea was in Seidel te Vollenhove. Zij hebben op hun eigen manier een high tea in elkaar gezet. Maar wat hebben we veel lekkernijen gegeten. Ik raad je aan zo min mogelijk te eten als je een high tea wilt meemaken. Hier een korte impressie.

Zoals je misschien zou verwachten bij een high tea begon deze niet met thee. Onze high tea begon met een alcoholisch drankje. Een witte wijn met frambozen likeur er door heen. Ik moet zeggen, dit smaakte heerlijk.

Gelijk hierna werd deze plaat met allerlei visversnaperingen geserveerd. We mochten ook aangeven wanneer we liever vlees hadden. Wij hadden gevraagd geen garnaalgerechten te serveren, daar maak je ons niet blij mee. Wat zat er allemaal tussen? Eiersalade met zalm, verse tonijn, zalmeitjes, enz. enz.

Na deze visplaat kregen we een bordje met allemaal zoete etenswaren. Een slagroomsoes, een brownie, een advocaat-bokkepoot-nog-wat (het smaakte goed, hoor), vanille ijs, slagroom en passievrucht.

Toen kregen we eindelijk thee. Van te voren mochten we kiezen voor een smaak en dan krijg je een thee-ei met jouw gekozen smaak. Daarnaast kregen we deze schaal met lekkernijen. Bonbons, chocolaatjes, haagse hopjes, ijsbonbons en pepermuntjes, het zat er allemaal tussen. We hebben nog heel wat in onze tas gestopt, zonde om te laten liggen. ;)
Dus jullie snappen, ik zit nu helemaal vol. Het was echt super lekker. Dus nu zit ik te denken dat het een leuk idee is om een high tea te organiseren met vriendinnen. Ik ga hier nog even over denken...

4 comments:

The world according to El said...

Oh wat vreselijk leuk zeg, wil ik ook een keer gaan doen.

On the Run said...

jummie

Sanne Scholte said...

Man das een flinke maaltijd ;-)

Ziet er erg leuk en heerlijk uit!

Ja leuk met de hele groep en iedereen die het leuk lijkt mee op de high tea :D

Anonymous said...

Dat ziet er wel heel lekker uit zeg! Kan mij voorstellen dat je bomvol zat na afloop.