Friday, February 27, 2009

Sportopleiding


In het 2e jaar van mijn opleiding is het verplicht om een extern project te doen. Hier worden vacatures voor opgesteld en dan mag je solliciteren op het project wat je interesseert. Toen ik een vacature zag voor het begeleiden op de sportopleiding, vond ik dit gelijk erg leuk. Het is de bedoeling dat we daar toekomstige sportinstructeurs zouden onderzoeken en behandelen op stemgebied. Daarnaast voorlichting geven over het gebruik van de stem. Omdat hier mijn interesse ligt, is die een leuke uitdaging.

Zoals jullie begrijpen, mocht ik het project doen en na ga ik elke donderdagochtend voor een aantal weken naar Groningen-Zuid. Dit zijn ongeveer 22 leerlingen van de MBO opleiding Leisure, Sports and Wellness. Ik had nog nooit van de opleiding gehoord, maar je wordt eigenlijk heel breed opgeleid. Je kan dus heel veel kanten op na deze opleiding voltooid te hebben.

We (6 studentes) zijn nu 2 keer geweest en het is harstikke leuk om te doen. Ze zijn allemaal ongeveer tussen de 17 en de 22 jaar en zijn niet echt geinteresseerd in logopedie. Des te leuker om ze enthousiast te maken en het belang van correcte stemgeving over te brengen. Dat lukte vanmorgen volgens mij ook wel aardig met onze presentatie. Verder hebben we alleen nog onderzoek gedaan. Hierin moeten ze soms ‚rare’ oefeningen (op allerlei manieren geluid maken) doen en daar zat niet iedereen op te wachten. Tja, maffe opleiding, dat logopedie.

1 comment:

BadBunny said...

Dat lijkt mij ook erg ongemakkelijk ja, tot je eenmaal over een grens heen bent met z'n allen. Dan is rare geluiden maken ineens heel erg lachwekkend!