Thursday, February 19, 2009

Regels voor geluk


Geluk is een abstract gegeven. Mensen weten over het algemeen niet zo goed te beschrijven wat geluk is, want dat is voor iedereen verschillend. Ik voel me een gelukkig mens, maar ben ik dat ook echt? Soms vraag ik me dat wel eens af. Wat is geluk? Zojuist las ik op internet de 10 gouden regels voor geluk. Ik vind ze erg treffend. En als we ons nu allemaal aan deze regels zouden houden, dan wordt de wereld vanzelf een beetje beter. :)

  1. Verwonder je zo vaak als je kan en verbaas je over wat je vanzelfsprekend vindt maar dat helemaal niet is.
  2. Geniet van eenvoudige goede dingen als wandelen, een appel eten, even de ogen sluiten.
  3. Wees dankbaar en waarderend voor wat dankbaarheid en waardering verdient.
  4. Zoek mensen op die een positieve houding hebben.
  5. Ontvang in alle rust complimentjes en opbouwende opmerkingen; weiger kalm maar duidelijk afbrekend commentaar.
  6. Blijf je realiseren dat jouw leven van jou is. Laat het niet door anderen leven.
  7. Gun jezelf de ruimte en tijd voor dingen die je graag doet.
  8. Zoek naar activiteiten waarbij het nuttige ook aangenaam is. Alles heeft aangename kanten.
  9. Kies er voor je gelukkig te voelen. Wacht niet op anderen of het lot om je gelukkig te maken.
  10. Lach veel, zo vaak als je zin hebt. Er zijn redenen in overvloed.


Bron: (c) Pauline Schakenbos, Boog consult, http://www.verrasjezelf.nl/

2 comments:

BadBunny said...

Zit allemaal wat in, behalve punt 8. Ik kan niet in alles wat nuttig is iets aangenaams zien haha!

Sanne Scholte said...

Die moeten we boven ons bed hangen! Leuk en treffend!