Monday, February 23, 2009

And the Oscar goes to…


Helaas was het niet mogelijk om afgelopen nacht de Oscars te kijken, want dan had ik vandaag niet naar school gekund, haha. Maar ik wil altijd wel even weten wie er met de prijzen vandoor zijn gegaan. Zoals verwacht is de film Slumdog Millionaire de grote winnaar geworden.

Kate Winslet won voor haar rol in The Reader een beeldje en ik moest erg lachen om haar speech waarin ze vroeg of haar vader even wilde fluiten, zodat ze wist waar haar ouders zaten. Vervolgens hoor je dus inderdaad gefluit en zwaait ze helemaal enthousiast die kant op. De Oscar voor Heath Ledger was geen verrassing, maar een mooie waardering. Het was een groot acteur en de rol van The Joker schijnt hij erg goed gespeeld te hebben. De rest van de mannen in de categorie waren bijvoorbaat kansloos.

Toch heb ik weinig mensen de juiste voorspelling horen doen over de Oscars voor vrouwelijke bijrol en mannelijke hoofdrol. De vrouwelijke bijrol is Penelope Cruz geworden en de mannelijke hoofdrol is gewonnen door Sean Penn. Sean had een goede speech, vooral zijn opening vond ik erg opmerkelijk: “Stelletje communistische homoliefhebbers.” Vond ik wel leuk, vooral de dubbele boodschap. Hij ging verder met: “Ik had dit totaal niet verwacht. En ik weet heel goed dat ik het jullie vaak moeilijk maak mij te waarderen.” Prachtig toch?

Van de rest van het circus heb ik niet alles gevolgd. Geen idee wie het heeft gepresenteerd, geen idee wie de mooiste jurk had of een enorme flater heeft geslagen. Ik heb alleen meegekregen dat er een musicalmedley is vertoond. Ja, dat heb ik natuurlijk wel weer gezien. :P Maar misschien kan iemand me verder bijpraten?

3 comments:

Sanne Scholte said...

kan je helaas niet bijpraten, heb het zelf ook totaal gemist ;-)

The world according to El said...

Sorry, niets gezien, maar vlug de roddelbladen kopen deze week of nog beter de amerikaanse

Anonymous said...

Ik weet nog minder dan jou!!