Monday, February 9, 2009

Narrig


Het woord van de dag voor mij is narrig. Voor iedereen die niet weet wat het betekent, hier een lijst met synoniemen.
-bits -brommerig -drenzerig -gemelijk -huilerig -knorrig -korzelig -kregel -kribbig -slecht gehumeurd -verdrietig -sikkeneurig -wrevelig -sikkeneurig -ontevreden -lastig -iezegrimmig
Maar waarom is het woord van de dag narrig?

Vandaag begon een nieuw blok op school en dat betekent altijd een hoop onduidelijkheid voor iedereen. Zo probeer ik ook bepaalde dingen duidelijk te krijgen voor mezelf. Helaas kreeg ik niet de antwoorden op mijn vragen van de docenten. Of ze bleven er om heen draaien of er kwam helemaal geen antwoord. Hier werd ik een beetje geïrriteerd van, want ik houd van duidelijkheid en niet te moeilijk doen. Dus ik kom vanmiddag thuis en mijn moeder zegt al snel: Je bent een beetje narrig. Dat woord gebruiken we eigenlijk nooit, maar het past helemaal bij mijn huidige gemoedstoestand door al het gedoe. Dus ik ben vandaag narrig! :D

1 comment:

On the Run said...

dan blijf ik vandaag bij je uit de buurt ok? Enne dinsdag niet narrig toch?