Monday, March 2, 2009

Het begint met taal


Sinds de eerste keer dat ik het reclamespotje in postbus 51 voorbij zie komen dat iedereen Nederlands moet spreken in Nederland, ben ik geïnteresseerd. Op dit moment zijn we op de opleiding ook veel met taal bezig. En zo ook de tweede taalverwerving, of te wel een taal aanleren die niet je moedertaal is. Dat is dus ook zo’n beetje de kern van het reclamespotje. En ik vind het goed dat hier aandacht aan besteed wordt. Het is belangrijk om de taal van het land waar je woont te spreken. Dat geldt overigens ook voor mezelf als ik in een ander land zou gaan wonen. Dit helpt gewoon om de algehele communicatie te verbeteren. Dus ik ben blij met de campagne. Check http://www.hetbegintmettaal.nl/

1 comment:

Simone said...

daar zit inderdaad wat in. Het is al makkelijk als je engels kan maar de taal van het land zelf is wel zo makkelijk.