Wednesday, December 31, 2008

Persoonlijk jaaroverzicht 2008


Mijn eigen jaar is niet goed begonnen, maar ik ga het jaar 2008 goed uit. Aan het begin van het jaar zat ik helaas nog steeds ziek thuis. In januari werd duidelijk dat het waarschijnlijk toch de ziekte van Pfeiffer betrof. Dit was niet echt een verrassing voor me, het was fijn om de bevestiging te krijgen. De eerste helft van het jaar heeft dan ook voornamelijk in het teken gestaan van herstellen om terug te komen op de werkvloer. Gelukkig was ik vanaf begin juni weer volledig terug in het werk.

In die tijd dat ik thuis zat, had ik alle tijd om na te denken over de richting die ik mijn leven wilde geven. Ik had me al eerder bedacht dat ik meer in de richting van mensen helpen bezig wil zijn in mijn werk en ik wil graag mijn creativiteit meer kunnen uiten. Al snel was ik eruit dat ik dan naar een andere sector moest gaan kijken en dat betekende toch eigenlijk dat ik beter aan de studie kon gaan. Na lang zoeken bleek Logopedie toch de beste keus.

Toen heb ik vooral privé veel tijd doorgebracht om allerlei dingen te regelen en vooral ook kijken of er een weg was om weer voltijd te gaan studeren en daarnaast mijn huis kon behouden. Uiteindelijk weet iedereen dat ik die weg heb gevonden en het was de beste beslissing die ik in 2008 heb gemaakt. Makkelijk is het niet altijd, maar ik ben meer dan tevreden over het verloop van mijn studie. Dat gaan we volgend jaar gewoon doorzetten!

Ondanks dat ik het hele jaar met mijn volledige herstel bezig ben geweest, zijn er ook veel leuke dingen gebeurd. Dat is misschien wat veel om allemaal op te noemen, maar ik kan zeker niet over een slecht jaar spreken. Maar 2009 kan beter!!

No comments: