Friday, October 10, 2008

Zweverig of nuttig?


Vanmorgen lekker rustig opgestart, want ik mocht vandaag naar school. Voor een uurtje weliswaar, maar aan die lange reis moet je dan niet denken. Inderdaad, ik kwam vanuit Emmeloord vandaag. Ik was super relaxed en zat heerlijk naar muziek te luisteren in de bus. En eerlijk gezegd, ook naar leuke mannen te kijken. Tja, je moet toch wat als je in de bus zit. ;)

Even een boodschap gedaan in de stad en op mijn fietsie naar school. Mijn klasgenoten begroetten mij hartelijk toen ik binnen kwam, altijd fijn. (Zouden ze gedacht hebben dat ik niet uit Emmeloord naar Groningen zou komen en daarom erg verbaasd zijn dat ik er wel was?) Haha, grapje. Goed, tijd om te beginnen met de les. Coblenzer stond vandaag op het programma. Dit is een methode om adem-houding-stem aan elkaar te koppelen en gaat eigenlijk uit van het feit dat alles invloed op elkaar heeft en daarom moet je in balans komen door oefeningen te doen. O, ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, want anders hoor ik het volgende week op school. :D

De Coblenzer methode heeft nogal rare oefeningen. Schommelen op de tafel, rollen op je rug, enz. enz. Het is in ieder geval niet saai. Als je ze op papier ziet staan denk je: Huh? Is dit nuttig? Het doet een beetje zweverig aan. Gelukkig had ik het al een keer eerder gedaan en begrijp je het nut wel als je er mee bezig bent. De docent gaf aan deze methode ook te gebruiken bij beroepssprekers. Aangezien dat het werkveld is waar ik graag in zou willen werken, heb ik even goed mijn best gedaan.

Inmiddels zit ik alweer thuis en heb ik al boodschappen gedaan, voorbereid op mijn etentje morgen en wat huiswerk. Ik vind het wel weer goed voor vandaag, morgen weer werken.

No comments: