Tuesday, October 7, 2008

Afkortingen


Eind augustus kreeg ik mijn rooster voor mijn opleiding en die stond vol met afkortingen. Maandag ICOL (introductiecollege), dinsdag PTL (praktijkleer), woensdag REFL (reflectie), donderdag IS (interne stage), enz, enz. Toen ik de eerste keer naar mijn rooster keek dacht ik: ‘Oh help, wat betekent dat allemaal?’ Inmiddels ben ik erachter wat die woorden betekenen, maar weet ik ook dat ik voorlopig nog niet klaar ben met het leren van de afkortingen, want ik heb net een gesprek gehad met mijn SLB’er (studieloopbaanbegeleider) en die sprak over mijn SOK (studieovereenkomst) op de DOP (digitale onderwijs planner). Snappen jullie het nog? Het is blijkbaar hogeschoolmentaliteit, want op andere hogescholen gaat het precies zo. Straks praat ik alleen nog maar in afkortingen, zoiets als sms-taal. HSM (het spijt me)…;)

2 comments:

Sanne Scholte said...

Dat doet je jeugd van tegenwoordig toch ook in sms/chat taal ;-)

brb = be right back
wb = welcome back
biw = ben ik weer

idd is eentje uit de oude doos...

Maarre jouw afkortingen die had ik niet geraden, rare school taal hahaha

Anonymous said...

Zolang ze de afkortingen op school gebruiken is het niet erg haha..