Monday, September 1, 2008

Mijn start op school


Enigszins gespannen meldde ik mij vanmorgen bij de Academie voor Gezondheidsstudies. Tja, als je alleen je rooster hebt en daarnaast helemaal niks weet, waar begin je dan? Daar heb je dus informatiebalies voor. Maar natuurlijk word ik daar weer doorverwezen naar de frontoffice. Prima, ga ik naar de frontoffice. Laat nu net iedereen bedenken daar te staan wachten op hun beurt om die tijd. Natuurlijk laat ik mijn goede moed niet zaken en blijf netjes in de rij staan. Inmiddels begint de tijd te dringen, want mijn eerste college gaat binnen 5 minuten beginnen. Eindelijk ben ik dan aan de beurt. Er wordt mij verteld waar ik heen moet en ze geeft mij aan dat ik na college maar even terug moest komen voor meer uitleg. Heb ik daar voor in de rij gestaan?

Op naar mijn eerste college dus. Nog steeds heb ik geen idee wat me precies staat te wachten. Op het nippertje kom ik de collegezaal binnen en zie daar ontzettend veel dames (ongeveer 90) zitten. Natuurlijk denk ik op dat moment dat iedereen mij aankijkt, maar dat zit altijd in je eigen hoofd. Door de instelling ‘Het is voor mij heel gewoon dat ik college heb, ik kom hier al jaren’ in mijn hoofd aan te nemen probeer ik mijzelf op te peppen. Ergens vooraan is nog een plekje vrij, dus invoegen maar. Tijd om pen en papier te pakken. Maar wat denk je? Ben ik een pen vergeten! Lekker handig, maar mijn buurvrouw had gelukkig wel een extra pen voor mij. Oef, ook weer geregeld.

Dus nu kan het college eindelijk beginnen. De illusie dat ik langzaam kan beginnen wordt al in 1 minuut teniet gedaan. De docente begint met het verhaal dat ze ons welkom heet na de vakantie, maar dat we gelijk gaan beginnen met het onderwerp afasie. Ja, dat onderwerp herinner ik me nog wel. Helaas begin ik gelijk met 1 van mijn minst favoriete onderwerpen. Maar dat probeer ik los te laten en laat de docente vertellen. Er wordt veel verwezen naar leerjaar 1 (best raar om in het 2e jaar te beginnen), maar toch merk ik tot mijn grote vreugde dat alles nog niet zo diep is weggezakt. Ik kan het zowaar volgen, maar besluit gelijk dat ik me vanmiddag even ga verdiepen in het onderwerp.

Na dik een uur is het college afgelopen en zit ik vol met informatie en is mijn agenda al vol voor de rest van de week. We mogen donderdag gelijk al een praktijkopdracht doen. Morgen dus hard oefenen met 2 mede studenten. Terug naar de frontoffice waar zowaar een langere rij staat dan bijna 2 uur geleden. Ik denk er over om naar huis te gaan, maar gelukkig begint de rij te slinken. Toch maar kijken of iemand me verder kan helpen om misschien toegang te krijgen tot het intranet van de Hanzehogeschool.

De mevrouw van de frontoffice weet het ook niet, ik had via de post mijn inloggegevens moeten ontvangen. Dus stuurt ze me door naar de Studentenadministratie om na te kijken of ik wel al compleet geregisteerd ben. Dit was het geval en ik moest dus maar door naar de ICT helpdesk om mijn inloggegevens op te vragen. Natuurlijk ging het inloggen niet gelijk van een leien dakje, maar het werkt nu allemaal. De rest van de dag heb ik niets anders gedaan dan printen en dingen doornemen.

Nu ben ik onderweg naar bed om morgen weer opnieuw naar school te gaan, moet dan mijn tutor maar even te pakken zien te krijgen. De eerste dag ben ik in ieder geval al wat wijzer geworden!

3 comments:

Anonymous said...

Altijd spannend, zo'n eerste dag!

Simone said...

Je hebt de eerste dag overleefd. Petje af :)

Smitsky said...

Super hoor dat je deze stap hebt genomen!