Wednesday, September 3, 2008

Mijn eerste video


Nou ja, niet werkelijk de allereerste, maar wel de eerste van dit schooljaar. En er gaan er nog vele volgen heb ik begrepen. Ruim 6 jaar geleden moesten we ook al video’s maken van ons optreden als logopedist. Het opnemen valt wel mee, maar het terug kijken is zo verschrikkelijk!

Maar goed, terug naar de video. We moesten een test afnemen en dat opnemen op video. Die test is om uit te zoeken hoe het taalbegrip en taalkennis is bij een patiënt die een hersenbeschadiging (in het taal- en spraakcentrum) heeft gelopen. Wanneer je die test hebt gedaan kun je een behandelplan opstellen, omdat je weet hoe je de communicatie van die patiënt kunt proberen te verbeteren. Nu stond alleen het afnemen van de test op het programma, het behandelplan komt later.

Dus wij met zijn 3-en logopedistje spelen voor de camera. Elke keer 1 logopedist, 1 patiënt en 1 observant. Het viel me op dat het gesprek erom heen me redelijk af ging, beter dan een aantal jaren geleden. Ik heb natuurlijk wel wat gesprekservaring opgedaan de laatste jaren.

In ieder geval was het een heel leuk project en mag ik morgen tenminste gewoon de les inkomen (die video was een voorwaarde) voor de praktijktraining.

1 comment:

Anonymous said...

Terug kijken is altijd vreselijk, je valt dan over de kleinste dingen van jezelf!!
Heel herkenbaar..