Saturday, May 30, 2009

Een hoop veranderd


A lot happened since the last time I posted. ;) Woensdag las ik thuis mijn mail van het werk. Die dag daarna zou er een belangrijke vergadering zijn en er werd verwacht dat je er zou zijn. Tja, dat is nieuws dat je niet elke week krijgt, dus had ik wel onheilspellende ideeen over die naderende vergadering. Wat voor belangrijk nieuws zou er komen? Zelf had ik al de meest rampzalige scenario's in mijn hoofd. Die zelfde ochtend moest ik nog behandelingen doen op school, maar ik was er niet met mijn hoofd bij. Ik kon niet wachten tot de bewuste vergadering.

Toen was het moment aangebroken. De eerste zin van de vergadering was zoiets als: Er is geen goede manier om dit te zeggen. Op dat moment dacht ik: We worden allemaal ontslagen, de afdeling wordt opgeheven. Maar gelukkig, dat was het niet. We zijn als afdeling alleen maar uitbesteed. Valt mee, he? :P Maar zonder gekheid, de afdeling waar ik werk is inderdaad uitbesteed inclusief personeel. Dat houdt in dat ik per 1 juli voor een andere werkgever werk. Ik blijf hetzelfde werk doen, maar voor een andere baas. Ik werk voor Marktplaats, maar op een andere plaats en krijg mijn salaris van een andere werkgever.

Wat ik daar van vind? Dat vind ik moeilijk te zeggen. Het is voor mij het einde van een tijdperk. Ik heb mijn studie als hoofdprioriteit, maar ik werk er al zo lang. Het voelt een beetje als de overname door eBay, maar toen bleven we nog Marktplaats. Straks werk ik voor Custom Connect. Het zal nieuwe mogelijkheden en kansen bieden, maar Marktplaats is een belangrijk deel van mijn leven geweest. We laten een hoop achter wat ik enorm jammer vind, maar de volgende wijsheid hou ik in mijn achterhoofd: "Als er ergens een deur wordt gesloten, zal er weer een raam worden geopend."

2 comments:

Smitsky said...

We zullen jullie echt missen!!

Leonie said...

Wat zal het anders zijn..