Monday, May 18, 2009

Alle tijd, dacht ie...


Vanavond ging ik met de bus terug naar Emmeloord vanuit Groningen. Tot 18.30u had ik les en ik mocht iets eerder weg, zodat ik niet net te laat zou zijn voor mijn bus. Ik had dus alle tijd om de bus te halen en was dus ook ruimschoots op tijd. De buschauffeur had blijkbaar ook alle tijd, want die was er nog niet rond de vertrektijd. Tien minuten te laat komt die aangesjokt met nog een houding die niet verraad dat hij te laat is. Hij sjokte rustig naar de bus toe, deed rustig zijn jas uit en ging rustig alles voorbereiden. Intussen stond ik al wortel te schieten. Als je dan te laat bent, kun je wel een beetje vaart maken. Inmiddels begonnen mijn mede-passagiers zich ook al te ergeren, want eentje zei: 'Die man heeft ook alle tijd, maar ik niet.' Toen we dan uiteindelijk vertrokken was ik blij. Maar vervolgens ging hij bij elke halte uitgebreid stilstaan waardoor we nog meer over het schema heen kwamen. Als toppunt gaat hij ook nog bellen met zijn mobiel via zo'n oortje. Het gesprek was in de hele bus te horen en hij had commentaar op een vrouwspersoon (die verder niet bij naam genoemd werd). Al zijn prive perikelen gelijk ook even meegekregen. Hmmm, best een vriendelijke man, maar wat een aparte! Vond het niet echt representatief.

1 comment:

Anonymous said...

Hoe laat was je uiteindelijk dan toch in Emmeloord.
Het is natuurlijk fijn om je nergens druk over te maken maar dit gaat wel wat ver toch??