Saturday, April 18, 2009

Stem-up


Het is een lange dag geweest vandaag, maar wat heb ik genoten. Vandaag stond het koorfestival Stem-up op het programma. Dat was dit jaar voor het eerst in de Bantsiliek in Bant. Mijn oude zanggroep Flevox deed mee en daarom kon ik natuurlijk niet wegblijven. Tenslotte voel ik me nog steeds een beetje half-lid. Ik ben alleen maar gestopt vanwege mijn studie (misschien wel mijn grootste opoffering, haha).

Er deden 8 verschillende koren mee die allemaal jazz, pop of gospel op hun repertoire hebben. Al die koren kwamen uit de Flevopolder. De deelnemende koren waren: Cantabilé uit Tollebeek, Cream on Pop uit Emmeloord, Barbershop Quartet Vocal Flair uit Lelystad, C-level uit Emmeloord, Popkoor Remix uit Almere, Popkoor Bea-t uit Lelystad, Vocal Group Flevox uit Emmeloord en Reflection uit Tollebeek. Ik heb bijna alle koren gezien en dat was erg leuk. Heel afwisselend, mooie nummers en arrangementen, de koren waren erg verschillend.

Hoe moeilijk moet het dan wel niet voor de jury zijn om een winnaar te kiezen. Er zat namelijk een vakjury van 3 personen om te jureren. Het was een beetje appels met peren vergelijken. Maar goed, eerst werd de publieksprijs uitgereikt. Het publiek kon namelijk ook stemmen via een stembiljet. Uiteindelijk bleek dat Flevox die gewonnen had, we gingen natuurlijk allemaal uit ons dak. Maar toen kwam de prijs van de jury; Je snapt het al, geen twijfel over mogelijk. :P Gewonnen door Flevox.

Dus ik ben nu al uren in een euforische staat. Ook al heb ik niet meegezongen, het was net of ik zelf gewonnen had. Wat was ik trots op ze en trots op het feit dat ik daar deel van uit heb gemaakt. We hebben nog lekker nagepraat in 't Voorhuys en ik had het niet willen missen. Eén ding weet ik wel weer na vandaag; Ik wil terug naar Flevox zodra ik tijd heb!
Word ook vrienden van Flevox: http://vocalgroupflevox.hyves.nl :)

No comments: