Friday, June 5, 2009

Stemmen is best lastig


De gang naar het stembureau gisteren was wel wat anders dan vorige keren, al is het alleen maar omdat ik (volgens mij voor het eerst) met rood potlood moest stemmen. Waar was die stemcomputer? Maar ik had dit keer ook een machtiging bij me. Ik lever het netjes in, laat keurig mijn paspoort zien en vervolgens krijg ik 1 stembiljet. Hmmm, ben ik nou gek geworden? Ik mag toch 2 keer stemmen? Dus ik weer terug, die mevrouw weet van niets, maar uiteindelijk herinnert die man mij en zegt tegen die vrouw: "Dat had ik toch gezegd?" Terug aangekomen bij mijn fiets heb ik een probleem. Oeps, mijn fiets in de bewaakte fietsenstalling gezet en die zit natuurlijk op slot. Shit, wat nu? Na wat excuses aan hebben geboden voor mijn domme gedrag (Wie zet zijn fiets nou neer binnen een hek? -Sorry meneer, ik dacht dan staat die veilig.), kon ik dan eindelijk weer door met mijn 'gewone' leven. Stemmen is dus lastiger dan je denkt. :)

No comments: